Tuesday 15 June 2010

گرامی داشت خاطره ی جان باختگان راه آزادی

امروز در تهران
گرامی داشت خاطره ی جان باختگان راه آزادی

• در سالگرد جان باختگان ۲۵ خرداد، مردم با حضور در بهشت زهرا و خانه های این جانباختگان یاد آن ها را گرامی داشتند ...


به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، تعداد زیادی از مردم تهران امروز - سه شنبه - همراه با خانواده های جانباختگان ۲۵ خرداد، بر آرامگاه شهدا حاضر شدند و با نثار گل و روشن کردن شمع نسبت به آنها ادای احترام کردند.
بنابر این گزارش از حوالی ساعت هفده بعداز ظهر با حضور خانواده های شهدا و تعداد زیادی از مردم تهران مراسم گرامیداشت سالگرد جانباختگان راه آزادی مردم ایران در بهشت زهرای تهران برگزار شد. مردم حاضر در بهشت زهرا، با حضور بر هر کدام از آرامگاه ها، با قرار دادن شاخه های گل و روشن کردن شمع نسبت به آنها ادای احترام کردند و و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.
امروز سالگرد تعدادی از جان باختگان راه آزدی مردم ایران از جمله محرم چگینی، رامین رمضانی و سهراب اعرابی می باشد.
این گزارش می افزاید: از ظهر امروز انبوهی از نیروهای سرکوبگر برای ایجاد جو رعب و وحشت در بهشت زهرا مستقر شدند. عمده تجمع نیروهای سرکوبگر بر آرامگاه جانباختگان راه آزادی بوده است. نیروهای ویژه سپاه پاسداران (لباس شخصی ها) بصورت گسترده ای در میان مردم حضور یافتند و برخوردهای توهین آمیزی با حاضران صورت دادند.

دستگیری ها
بنابر گزارش مذکور، در حین و پس از اجرای مراسم گرامیداشت جان باختگان راه آزادی تعدادی از شرکت کنندگان دستگیر وی به نقطه نامعلومی منتقل شده اند. فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران از دستگیری هشت نفر تا ساعت شش بعد از ظهر خبر داده اند. ۶ نفر از دستگیرشدگان زنان و یا دختران جوان بوده اند.
خانواده جان باختگان راه آزادی و جمعیت حاضر، علیرغم اعمال سرکوبگرانه و فشارها و تذکرات مستمر که توسط نیروهای سرکوبگر صورت می گرفت و سعی در پراکنده کردن جمعیت را داشتند، به اجتماع خود ادامه دادند.
اکثر دستگیری های امروز بر سر آرامگاه شهید راه آزادی سهراب اعرابی صورت گرفت. یکی از خانم ها که در حال صحبت کردن با مادر سهراب بود دستگیر شد. سایرین در حین انجام مراسم گرامیداشت دستگیر شدند. نیروهای ویژه سپاه پاسداران (لباس شخصی ها ) اقدام به دستگیری می نمودند، تمام سعی خود را بکار می بردند که دستگیری ها در سکوت صورت گیرد.
مادر سهراب اعرابی نسبت به دستگیریه ای امروز به مامورین سرکوبگر اعتراض نمود و تلاش زیادی کرد تا آنها آزاد شوند.
تعدادی از مامورین سرکوبگر با دوربین های خود اقدام به عکس گرفتن و فیلم برداری از شرکت کنندگان مراسم گرامیداشت کردند. این فیلم برداری ها هم بصورت علنی و هم به صورت مخفی صورت می گرفت.

حضور گسترده مردم در منزل سهراب اعرابی برای گرامیداشت سالگرد او
بنابر همین گزارش، تعدادی از مردم تهران در مراسم گرامیداشت سالگرد جان باخته راه آزادی سهراب اعرابی حضور یافتند.
از ساعت هشت شب مراسم گرامیداشت سهراب اعرابی در محل سکونت مادر وی آغاز شد.

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱٣٨۹ - ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰



No comments:

Post a Comment