Friday 17 December 2010

جمعه, دسامبر ۱۷, ۲۰۱۰
فراخوان تحصن هفت فعال زنان در مقابل سازمان ملل در همبستگی با اعتصاب غذای نسرین ستوده



شیرین عبادی، شادی صدر، پروین اردلان، محبوبه عباس‌قلی‌زاده، آسیه امینی، خدیجه مقدم و منصوره شجاعی، هفت فعال حقوق زنان هستند که این فراخوان را امضا کرده‌اند

هفت فعال سرشناس حقوق زنان، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در همدردی با نسرین ستوده، وکیل دادگستری که از روز سیزدهم آذر در اعتصاب غذا به سر می‌برد و «اعتراض به تضییع حقوق قانونی‌اش» از روز دوشنبه (بیستم دسامبر، بیست‌ونهم آذر) در مقابل «در ورودی سازمان ملل در ژنو» تحصن خواهند کرد.

این فعالان زنان از «مردم آزاده جهان» درخواست کرده‌اند تا در همبستگی با این تحصن و برای نجات جان نسرین ستوده، و «آزادی هرچه سریع‌تر وی» به آنان ملحق شوند و از «پیوستن به این تحصن گرفته تا ارسال ای‌-میل و نامه‌ی اعتراضی به دولت ایران یا تجمع در مقابل سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف» آنان را یاری کنند.

به گزارش بامدادخبر، متن کامل این نامه که به امضای شیرین عبادی، خدیجه مقدم، منصوره شجاعی، پروین اردلان، شادی صدر، آسیه امینی و محبوبه عباس‌قلی‌زاده رسیده است به شرح زیر است:

بیانیه شماره‌ی یک

مردم آزاده جهان!

جان نسرین ستوده وکیل مدافع حقوق‌بشری و فعال حقوق زنان ایران در خطر است. نسرین ستوده از سیزدهم شهریور به علت فعالیت‌های حقوق‌بشری خود دستگیر شده و بیش از صدوسیزده روز است که در زندان به سر می‌برد. دادستان، این وکیل شجاع را به تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی متهم کرده است. با پایان یافتن تحقیقات مقدماتی و نیز ختم دادرسی، طبق قوانین ایران، حداکثر طی یک هفته می‌بایستی نسبت به اتهام ایشان اظهارنظر شود.

همچنین طبق مقررات ایران، پس از شروع محاکمه، نگهداری زندانی در سلول انفرادی ممنوع است. اما خانم ستوده از نخستین روز بازداشت تاکنون یعنی بیش از صدوسه روز، در سلول انفرادی به سر برده و به درخواست‌های مکرر او و ئکلایش برای آزادی به قید وثیقه توجهی نشده است و درنتیجه خانم ستوده به اجبار در اعتراض به عدم رعایت قوانین از تاریخ سیزده آدر، دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

اما متاسفانه نه تنها به درخواست‌های قانونی وی ترتیب اثر داده نشده، بلکه اتهامات جدیدی نیز همچون عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی مقامات قضایی به او وارد شده است.

ما امضاکنندگان این بیانیه، جمعی از فعالان حقوق زنان که از سال‌ها قبل، افتخار همکاری با این وکیل شجاع را داشته یا از موکلان ایشان بوده‌ایم، به خاطر هم‌دردی با وی و اعتراض به تضییع حقوق قانونی‌اش، از تاریخ دوشنبه بیست دسامبر (بیست‌ونه آذر) در مقابل در ورودی سازمان ملل در شهر ژنو آغاز به تحصن می‌کنیم.

ما از کلیه آزاداندیشان جهان، فعالان حقوق زنان و از اعضای خانواده‌ی جهانی حقوق‌بشر درخواست داریم در همبستگی با این حرکت خواهران‌شان برای آزادی هرچه سریع‌تر نسرین ستوده به ما ملحق شوند و به هر شیوه ممکن، از پیوستن به تحصن گرفته تا ارسال ای‌-میل و نامه اعتراضی به دولت ایران، یا تجمع در مقابل سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف یا به هر شیوه ممکن دیگری، ما را یاری کنند تا صدای حق‌طلبی همکار دربندمان را به گوش جهانیان برسانیم.

ارسال شده توسط حامیان مادران پارک لاله

No comments:

Post a Comment