Tuesday 1 June 2010

اعتراض خانواده های زندانیان به توبه گیری در زندان


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱٣٨۹ - ۲ ژوئن ۲۰۱۰


ده ها نفر از خانواده های زندانیان سیاسی صبح روز سه شنبه در مقابل دادستانی تهران تجمع کردند و علیه فشارهایی که نسبت به عزیزانشان در زندان برای گرفتن ندامت نامه صورت می گیرد، اعتراض کردند.
به گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، روز سه شنبه ۱۱ خرداد ماه از ساعت ۱۰ صبح ده ها نفر از خانواده های زندانیان سیاسی اعتراضات یک سال گذشته در مقابل دادستانی تجمع کردند و علیه فشارهایی که علیه عزیزانشان در زندانها برای گرفتن توبه نامه وارد می شود دست به اعتراض زدند و خواستار آزادی بی قیدو شرط عزیزان خود شدند.
مقامات دادستانی که همیشه با برخوردهای تند و زننده با خانواده ها روبرو شده اند، این بار رفتارهای خود را تغییر داده و برخوردهای نسبتا محترمانه ای داشتند و می کوشیدند که خانواده های معترض را به درون دادستانی ببرند، تا از دید رهگذران پنهان بمانند.
این گزارش می افزاید، فرم های عفو از خامنه ای که در روزهای گذشته به خانواده ها پیشنهاد داده می شد روز سه شنبه هنگام اعتراضات خانواده ها جمع آوری شد. در روزهای اخیر به خانواده هایی که برای پیگیری وضعیت عزیزانشان به دادستانی مراجعه می کردند، گفته می شد که آزادی زندانیان در صورتی که فرم داده شده را پر کنند و به ما برگردانند امکان پذیر است و به سرعت انجام می شود.
در این فرم از پیش نوشته شده مشخصات خانواده و زندانی قید شده و در ادامه آنها می بایست از خامنه ای تقاضای عفو شود. پخش این فرم ها، باعث خشم خانواده ها و اعتراض آن ها شد.

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱٣٨۹ - ۲ ژوئن

No comments:

Post a Comment