Friday 3 September 2010



حمله به منزل مهدی کروبی
محکم شد

سحام نیوز، وب سایت خبری حزب اعتماد ملی گزارش می هد که در پی حملات اخیر افرادی که گفته می شود بسیجی هستند به محل سکونت مهدی کروبی، یاسر خمینی، نوه آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی به دیدار خانواده کروبی رفته است.
به گزارش سحام نیوز، یاسر خمینی از خسارت های ناشی از حمله بازدید و درباره این واقعه ابراز نگرانی کرده است.
سحام نیوز می نویسد: "نوه امام که با هدف دلجویی از مهدی کروبی به دیدار وی رفته بود این رفتارهای غیر انسانی را به بشدت محکوم نمود
به نظر می رسد که نوه آیت الله خمینی تنها چهره شناخته شده ای است که پس از فروکش کردن تنش، شخصا به منزل کروبی رفته باشد.
برخی از طرفداران دولت محمود احمدی نژاد طی ماه های گذشته مهدی کروبی را یکی از "سران فتنه" معرفی کرده و با انجام تجمعات اعتراض آمیز خواهان محاکمه وی شده اند.
فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، به بی بی سی گفته بود که محاصره کنندگان به خودروهای همسایگان که در خیابان پارک شده بود آسیب زدند، شیشه های ساختمان را شکستند، به در ورودی صدمه زدند و افراد را کتک زدند.
او گفت که حکومت باید مسئولیت اعمال "لباس شخصی های سازماندهی شده" را به عهده بگیرد.
در همین رابطه، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز روز جمعه ضمن تاکید بر این که "نخستین وظیفه" هر حکومتی تامین امنیت برای همه مردم است، این حمله را محکوم کرد.
در بیانیه این گروه آمده است: "اخیرا هم در ماه مبارک رمضان و در ایام شهادت امیرمؤمنان علی (ع) و لیالی قدر، بصورت مکرر و سازمان یافته و در امنیت کامل به بیت جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی هجوم بردند."
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم می افزاید: "هتاکان با شعار، تخریب و ایذا، امنیت ایشان، خانواده و همسایگان را از بین بردند در حالی که نیروهای امنیتی نظاره گر عمل آنان بودند."
به گزارش سحام نیوز، آیت الله بیات زنجانی نیز در تماسی تلفنی با مهدی کروبی حملات را محکوم کرده است. حزب اعتماد ملی که مهدی کروبی دبیرکل آن است حملات روز پنجشنبه را پیشتر محکوم کرده بود.
واکنش میرحسین موسوی
میرحسین موسوی هم از تجمع روزهای اخیر در برابر ساختمان محل اقامت مهدی کروبی به شدت نکوهش کرده است.
به گفته این رهبر مخالفان دولت، حمله به منزل آقای کروبی در پی حمله به منازل مراجع در قم و شیراز انجام می گیرد.
در بیانیه آقای موسوی که وب سایت کلمه آن را منتشر کرده، آمده است که "حمله اوباشان رو سیاه به منزل حجت الاسلام و المسلمین کروبی، یار شجاع مردم در شب قدر، نشانی از ره گم کردگی اقتدارگرایان است."
میرحسین موسوی می نویسد که تجمع این افراد اقدامی سازمان یافته بوده که از حدود پنج روز زیر نظر نیروهای انتظامی و امنیتی آغاز شد و می افزاید که آنان "نشان دادند که اشغال قدس شریف و دشمنی با اسرائیل بهانه است، دشمن واقعی اقتدارگرایان، کروبی و شخصیت های امثال او و آزادیخواهان هستند."
آقای موسوی با اشاره به مراسم راهپیمایی سالروز انقلاب در ۲۲ بهمن سال گذشته می نویسد که نحوه سازماندهی آن مراسم نشان داد که "مقصد اقتدارگرایان، نه جشن پیروزی انقلاب، بلکه مراسمی برای چنگ و دندان نشان دادن به آزادیخواهان و ملت سبز ایران است."
میرحسین موسوی در بیانیه خود می نویسد که حمله به منزل آقای کروبی در پی حمله به منازل مراجع شیعه در قم و شیراز انجام شده است.
او می افزاید که این گونه اقدامات "بهترین نشان خوف اقتدارگرایان از جنبش مردمی و نیز بهترین دلیل برای ابزاری شدن همه شعارها و مراسم و مناسک اسلامی و انقلاب است و طرفه اینکه از سوی سازمان دهندگان این اقدامات مفتضحانه،
سال و روز هم برای پایان عمر ظلم اسرائیل اعلام می شود."

بی بی سی فارسی
جمعه3سپتامبر2010


No comments:

Post a Comment