Friday 9 July 2010


سکینه محمدی آشتیانی سنگسار نمی شود



سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن اعلام کرد سکینه محمدی آشتیانی سنگسار نمی شود. تغییر حکم سنگسار سکینه در پی اعتراض های رسمی مقامات کشورهای مختلف به دولت ایران اعلام شد ...


جمهوری اسلامی ایران در لندن ساعتی پیش اعلام کرد که سکینه محمدی آشتیانی سنگسار نمی شود. تغییر حکم سنگسار سکینه در پی اعتراض های رسمی مقامات انگلیس به دولت ایران در زمینه سنگسار سکینه اعلام شد.
در پی اعلام خبر محکومیت سکینه محمدی آشتیانی توسط وکیل وی، فعالان حقوق بشر و سازمانهای بین المللی حقوق بشری تلاش گسترده ای را برای لغو حکم سنگسار وی آغاز کردند.
همچنین، دو فرزند سکینه، به نامهای فریده و سجاد محمدی آشتیانی، با نگارش نامه ای خطاب به مردم جهان، از همگان خواستند که در مقابل حکم سنگسار مادرشان سکوت نکنند و تلاش کنند که او را از مرگ شکنجه بار نجات دهند.
در طول چند روز گذشته روزنامه گاردین، شبکه سی ان ان، نشریه تایمز، و برخی شبکه های تلویزیونی اروپا اخبار مربوط به حکم سنگسار سکینه و نامه ی درخواست کمک فرزندان او را منتشر ساختند.
امید است که سکینه محمدی آشتیانی که به خاطر جرم زنا یکبار محکوم به ۹۹ ضربه شلاق شده و این حکم در مورد وی اجرا شده است، پس از پنج سال از زندان آزاد شود. فعالان حقوق بشر نگران این مساله هستند که این زن ممکن است به شیوه حلق آویز اعدام شود.
در گذشته، حکومت جمهوری اسلامی ایران برخی از محکومان به سنگسار را حلق آویز کرده است تا از جنجال مطبوعاتی پیرامون خبرهای سنگسار پرهیز کند. از جمله عبدالله فریور، معلم موسیقی ۵٣ ساله در اسفند ۱٣٨۷ در زندان ساری اعدام شد. همچنین زنی به نام افسانه ر. سال گذشته در زندان شیراز اعدام شد. هر دو این افراد به جرم زنا به سنگسار محکوم شده بودند که با گسترش نارضایتی عمومی در ایران و جهان نسبت به اجرای احکام سنگسار، هر دو به شیوه حلق آویز اعدام شدند.
تلاش فعالان حقوق بشر برای شناسایی و نجات سایر محکومان به سنگسار که اکنون در زندان به سر می برند، ادامه دارد. امید فعالان حقوق بشر این است که حکم سنگسار از قانون مجازات ایران لغو شود.

به نقل از اخبار روز

No comments:

Post a Comment