Thursday 4 November 2010

زنان سیاه پوش ایتالیا" پشتیبانی خود را از مادران در بند اعلام کردند

2010/10/31

زنان سیاه پوش ایتالیا" پشتیبانی خود را از مادران در بند اعلام کردند "


زنان سیاه پوش ایتالیا ساعاتی قبل با ارسال نامه ای به مادران پارک لاله ایران (مادران عزادار) ضمن اعلام همبستگی با مادران پارک لاله ایران ، پشتیبانی خود را از مادران ایرانی دربند اعلام کرده و همین طور خواستار ازادی آنان شدند .


در بخشی از نامه زنان سیاه پوش ایتالیا امده است : زنان سیاه پوش ایتالیا همبستگی خود را با مادران پارک لاله (مادران عزادار ایران ) و پشتیبانی خود را از" ژیلا مهدویان "مادر حسام ترمسی و "اکرم نقابی "مادر سعید زینالی که برای دفاع از فرزندان شان در زندان های سخت ایران به بند کشیده شده اند را اعلام می کنند .

"انجمن زنان سیاه پوش ایتالیا "در سال ۱۹۸۸در ایتالیاشکل گرفت و زنان پایه گذار آن در اعتراض و به نشانه عزاداری برای قربانیان انتفاضه، جامهسیاهرا برای فعالیت‌های خود انتخاب کرده اند. پس از آن "زنان سیاهپوش" عمده فعالیت‌های خود را بر روی مسئله صلح و جهانی بدون جنگ متمرکز کردند.

فعالیت‌های آنان از فلسطین به بالکان بعد به عراق و افغانستان و همچنین کردستان و تمام کشورهایی که به نوعی قربانیان جنگ در سال‌های اخیر هستند گسترش یافت. این انجمن در کنار فعالیت‌های ضد جنگ، عمده فعالیت خود را به کمک به حقوق زنانو حمایت از جنبش‌های فمنیستی با برگزاری کمپین‌های اعتراض آمیز به خشونت علیه زنان و تظاهرات در کشورهای مختلف اختصاص داده است
.
زنان سیاه پوش ایتالیا هم چنین از دولت ایران خواسته اند تا این مادران را هرچه سریع تر را آزاد کند و همین طور قوانین حقوق بشری و حقوق زنان و به خصوص حقوق مادران مدافع حقوق بشر را رعایت کند.
ژیلا مهدویان و اکرم نقابی مادران حسام ترمسی و سعید زینالی پس از یورش ماموران امنیتی رژیم ایران در 17 مهرماه سال جاری به همراه دو نفر از دختران شان بازداشت شده اند. رژیم ایران با دروغ پردازی های همیشگی ارتباط با سازمان های سیاسی مخالف رژیم را علت این دستگیری ها می داند . این در حالی ست که مادران پارک لاله ایران با انتشار بیانیه ای مقاصد و عملکرد خود را صلح طلبانه و عدالتجویانه اعلام و از هرگونه ارتباط با هر سازمان سیاسی تبری جسته اند .

حمایت زنان سیاه پوش ایتالیا از این مادران در بند در حالی صورت می گیرد که رژیم دختران شان که فاقد هرگونه سابقه فعالیت بودند را به قید کفالت آزاد کرده است اما این مادران هم چنان در بازداشت به سر برده و خانواده های آن ها برای ارتباط با رسانه ها تحت فشارهای شدید امنیتی هستند .

No comments:

Post a Comment